2012. július 23., hétfő

Szovjet gyermek barkácskészlet

Egy olyan játékot mutatok most be, amelyet ma nemhogy betiltanának, de nagy valószínűséggel a híradóban hír lenne, hogy ilyet mert valaki gyerek kezébe adni. Érdekes, hogy a 80-as évek közepén egyik gyerek sem akarta vele lefűrészelni a pajtásai kezét, vagy egyéb testrészét.

A dobozt kinyitva elénk tárul egy igazi szerszámokból álló gyerek barkácsszett. Igazi fűrész, igazi kalapács, igazi gyalu. A szovjetek nem játszottak a színekkel, látszik, hogy korán kezdték a munkára nevelést, akár játékkal is.

Emlékszem amikor megkaptam én is barkácsoltam vele lelkesen, és amint látszik, a szerszámok alig koptak meg, nagyon jó minőségű anyagból készültek. Menjünk csak el a boltokba és nézzünk körül, manapság ilyet már nem találunk, csak ócska műanyag, lekerekített, lebutított játékszerszámokat.

A doboz mára igazi ritkaság, szinte nem is találkozni vele sehol, sajnos a doboz-tető kicsit sérült már. Én a nyolcvanas évek közepén kaptam.



A doboz mérete nagyjából belőhető a vonalzó hosszából.

Igazi szerszámok a barkácskészletben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése